• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Jag förstår inte varför försäkringar ska ligga på autogiro när mer än dubbelt av det man avtalat dras från kontot. Nästan 2000 kr. För 6 försäkringar 1 månad, flera på lägstabeloppet och 25% rabatt... :rolleyes: Kommer tvinga min kontakt där att redovisa exakt vad som kostat så mycket.
Men i övrigt! Fredag! YES
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 576
Mottagna reaktioner
7 012
Poäng
4 807
Kul att min fantastiska personlighet lyser igenom. Det värmer. Får mest höra att jag har usel människosyn och andra invektiv annars:)
du kanske är den "sura föräldern" i sammanhanget ;)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 576
Mottagna reaktioner
7 012
Poäng
4 807
Jag förstår inte varför försäkringar ska ligga på autogiro när mer än dubbelt av det man avtalat dras från kontot. Nästan 2000 kr. För 6 försäkringar 1 månad, flera på lägstabeloppet och 25% rabatt... :rolleyes: Kommer tvinga min kontakt där att redovisa exakt vad som kostat så mycket.
Men i övrigt! Fredag! YES
Vår autogirodragning kommer inte funka denna månad tyvärr. Då brukar de skicka pappersfaktura.
Men på tal om försäkringar, vi bytte fr Trygghansa till ett annat försäkring för ca 5 år sedan. Då kostade det ca 430 kr. Men de höjer varje år så nu är vi uppe i 770 kr o_O:( Är det vanligt att det höjs varje år?? Eller är det dags att byta. Vi har inte krockat med bilen eller annat som skulle gjort att de höjt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 374
Mottagna reaktioner
13 453
Poäng
8 917
Jag förstår inte varför försäkringar ska ligga på autogiro när mer än dubbelt av det man avtalat dras från kontot. Nästan 2000 kr. För 6 försäkringar 1 månad, flera på lägstabeloppet och 25% rabatt... :rolleyes: Kommer tvinga min kontakt där att redovisa exakt vad som kostat så mycket.
Men i övrigt! Fredag! YES

Vilket bolag har du? Låter som Trygg-Hansa spontant. Men 2000 i månaden är mycket.
150 barnförsäkring
150 barnförsäkring
350 stor villahemförsäkring
350 bilförsäkring
100 kronor olycksfall
100 kronor olycksfall
200 kronor bil nummer två.

Typ

Du bör rimligtvis kunna halvera dina kostnader.

Jag har jobbat med detta i 13 år och kan det innan och utan till :D
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
:p:D
Vilket bolag har du? Låter som Trygg-Hansa spontant. Men 2000 i månaden är mycket.
150 barnförsäkring
150 barnförsäkring
350 stor villahemförsäkring
350 bilförsäkring
100 kronor olycksfall
100 kronor olycksfall
200 kronor bil nummer två.

Typ

Du bör rimligtvis kunna halvera dina kostnader.

Jag har jobbat med detta i 13 år och kan det innan och utan till :D

Ja du har helt rätt, det stämmer perfekt förutom att jag inte fattade att det var för 2 månader. :/ så det var väl rätt billigt och jag drog ner allt till billigaste ersättningen p.ga. ekonomin fast jag egentligen hade dyraste på barnen men hoppas kunna höja det.. och lade till livförsäkringar så det borde bli under 1000 nu.
Så det är inte Trygg-Hansa men jag trodde ett tag att det var där jag hamnat :D .. det är säkert bra med med.
Btw lång tid! Du är en riktig försäljare eller? Jag jobbade med el ett tag, vet inte om jag gillar telefon och sånt. Folk som ringde började säga att jag lät gravid och okunnig osv. Och jag grät till och med ett par gånger ..
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Vilket jäkla dilemma.. Jag lämnade min sambo pga en destruktiv relation. Jag hade flyttat till staden där han bodde och hade även jobb med bättre lön än vad jag har nu. Nu har vi en hyfsat ny chef på detta jobb som jag inte klarar av. Man behöver inte vara bästa vän med alla men problemet är att han är riktigt otrevlig och såklart är det mig han är minst trevlig mot. Så pass att jag känt mindrevärde och brytit ihop efter jobbet. Hade situationen varit annorlunda för mig ekonomiskt hade jag bara gett honom långfingret och dragit men jag är så beroende av min inkomst :( Så arbetssökandet är i full rulle nu igen.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Vilket jäkla dilemma.. Jag lämnade min sambo pga en destruktiv relation. Jag hade flyttat till staden där han bodde och hade även jobb med bättre lön än vad jag har nu. Nu har vi en hyfsat ny chef på detta jobb som jag inte klarar av. Man behöver inte vara bästa vän med alla men problemet är att han är riktigt otrevlig och såklart är det mig han är minst trevlig mot. Så pass att jag känt mindrevärde och brytit ihop efter jobbet. Hade situationen varit annorlunda för mig ekonomiskt hade jag bara gett honom långfingret och dragit men jag är så beroende av min inkomst :( Så arbetssökandet är i full rulle nu igen.

Tråkigt att höra, det finns tyvärr för många dåliga chefer i detta land :(
Hoppas att du snart hittar nåt nytt!
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Tråkigt att höra, det finns tyvärr för många dåliga chefer i detta land :(
Hoppas att du snart hittar nåt nytt!


Framförallt inom servicebranschen utnyttjar man folk som sjutton och man ger anställda osäkra kontrakt som gör att man ska kunna sparka en när som egentligen.
Jag är provanställd fram till årsskiftet då jag blir tillsvidareanställd men jag misstänker att han kommer sparka mig eller åtminstone rädd för det. Jag är så rädd att bli arbetslös att jag inte ens vågar sjukanmäla mig och har jobbat med 39 graders feber. Vill inte ge den här människan en orsak att sparka mig innan jag hittat något nytt och sagt upp mig själv. Tryggheten av en fastanställning är inte värt det när man går varje dag och vantrivs. Tack jag hoppas också och jag ska kämpa för det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp